www.darkcms.ir

موسسه‌ی ویرایش سرآمدان هر سال از میان دانش‌آموختگاتی که دوره‌های ویرایش این مؤسسه را با میانگین نمره‌ی بالای ۱۷ بگذرانند، ویراستار جذب می‌کند. برای آگاهی از شرایط و آزمون‌‌های جذب، از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب با شماره‌ی ۰۹۱۹۶۶۶۲۱۶۶ تماس بگیرید. خرید کتابها ازطریق سایت بایا با نشانی baya.ir فراهم شده است.

ابزار ساخت متن های متحرک

۱ـ شیوه‌ی نام نویسی
(۱) وجه نام نویسی هر دوره را به شماره کارتی که از تلفن ۰۹۱۹۶۶۶۲۱۶۶ یا ۷۷۳۱۳۴۷۱-۰۲۱ دریافت می‌کنید واریز نمایید.
(۲) نام کامل+ شماره قبض+ شماره ملی+ شهر+ نشانی ای‌میل خود را برای تلفن ۰۹۱۹۶۶۶۲۱۶۶ پیامک کنید. نام نویسی شما انجام می‌شود.

۲ـ هزینه‌ها و شهریه¬‌ها
شهریه‌ی یک دوره برای هر شرکت¬ کننده در سال۱۴۰۲ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و شهریه‌ی چهار دوره ۲ میلیون , ۴۰۰ هزار تومان است.

هزینه‌ی هربار شرکت در آزمون دوباره (در صورت نگرفتن نمره¬ ی۱۲) ۱۵۰ هزار تومان، و هزینه¬ صدور و پست گواهی نیز ۱۵۰ هزار تومان است.

۳ـ شیوه ی برگزاری دوره‌ها
کلاس¬‌های «ویرایش» در قالب ۴ دوره و به¬‌صورت زیر برگزار می‌¬شود:

(۱) درس¬‌نامه و تمرین¬های هر دوره پس از نام‌نویسی، برای دانش¬‌پژوهان ای¬میل می‌¬شود. تمرین‌های هر دوره با یک دوره‌ی کارگاه برابری می‌کنند.

(۲) به دانش¬‌پژوهان یک ماه فرصت داده می‌¬شود تا درس¬نامه¬¬ هر دوره را بخوانند و تمرین¬های آن را انجام دهند. (البته این مدت با توافق دو طرف ممکن است افزوده یا کاسته شود.)
(۳) دانش¬‌پژوهان می‌¬توانند پرسش¬های خود را به¬ صورت تلفنی یا یا از راه شبکه‌های پیام رسان بپرسند.
(۴) در پایان یک ماه، از شرکت کنندگان آزمون گرفته می‌¬شود. آزمون به¬ شیوه¬ «کتاب باز» (open book) برگزار می‌شود و پرسش¬های آن با رایانامه برای شرکت‌ کنندگان فرستاده می‌¬شود. سپس آن¬‌ها باید پاسخ‌ها را درون فایل پرسش‌ها تایپ کنند و با رایانامه برای مؤسسه بفرستند.
(۵) شرکت کنندگان با گرفتن نمره¬ «۱۲» می‌¬توانند به دوره¬ بعد راه یابند؛ ولی تنها درصورتی به آن¬‌ها «گواهی گذراندن دوره» داده می‌¬شود که میانگین کل نمره‌های آزمون‌های نوبت اول و دوم آن‌ها حداقل نمره¬ «۱۴» باشد.

۴ـ منابع تدریس و آزمون
برخی از مطالب دوره¬‌ها برگرفته از منابع موجود هستند و بسیاری از آن¬‌ها نیز -با آن¬که کاملاً کاربردی هستند- در منابع موجود یافت نمی‌¬شوند و از یافته¬ های مدرس و نویسنده¬ کتاب «گزیده شیوه¬‌نامه¬ جامع ویرایش» (نوشته¬¬ جمشید سرمستانی) هستند. آزمون هر دوره نیز فقط از مطالب درس¬نامه¬‌ها گرفته می‌-شود.

۵ـ محتوای درسی دوره‌ها
(۱) دوره¬ یکم و دوم، ویرایش صوری: دراین دوره، شرکت¬ کنندگان، شیوه¬ «ویرایش صورت» ساژه¬‌ها را فرا می‌¬گیرند. منظور از ساژه¬، هر نوع کلمه، عبارت، جمله، بند، عدد و فرمول است.
(۲) دوره¬ سوم، ویرایش زبانی: در این دوره، شرکت ¬کنندگان با قاعده‌های «زبان درست نگارش» یا‌‌ همان «شیوه¬ بیان درست ساژه¬‌ها» آشنا می‌¬شوند.
(۳) ادامه¬ دوره¬ سوم، ویرایش محتوایی-ساختاری: در این دوره، انجام کارهایی برای «درست کردن محتوای عمومی» (نه تخصصی) و «درست کردن ساختار و چینش محتوای نوشته» آموزش داده می‌¬شود.
(۴) دوره‌‌ی چهارم به مهارت روان نویسی اختصاص دارد.
مدت و محتوای درسی این دوره‌ها، برای سازمان‌ها و نهاد‌ها، بسته به توافق می‌تواند کاسته یا افزوده شود.

۶ـ آیا با این شیوه می‌توان ویرایش را آموخت؟
مطالب درس‌نامه‌ها تا ‌اندازه ی فراوانی روشن و رسا هستند؛ به‌گونه‌ای که خوانندگان می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان خودآموز استفاده کنند. نمره‌های شرکت کنندگان نیز این ادعا را تایید کرده است. اما آن‌چه موجب تکمیل یادگیری دانش‌پژوهان می‌شود، نخست تمرین‌هایی است که همراه با درس‌نامه‌ها فرستاده می‌شود و سپس کار و تلاش دانش‌پژوهان در کنار خواندن درس‌نامه‌ها و انجام تمرین‌های دریافت شده است.
پس با این شیوه نیز می‌توان ویرایش را آموخت، اما آن‌چه مهم‌تر از یادگیری است، مهارت در انجام کار است که تنها با کار فراوان به‌دست می‌آید.

۷ـ دورنمای کاری مؤسسه برای دانش‌آموختگان
مؤسسه فقط متعهد به ارائه‌ی آموزش باکیفیت به دانش‌پژوهان است و هیچ تعهد و تضمینی برای به‌کار گیری آن‌ها ندارد؛ ولی هرگاه شمار کارهای سپرده شده به مؤسسه بیش از شمار دانش‌آموختگان درحال همکاری با مؤسسه باشد، مؤسسه کار‌ها را به دانش‌آموختگانی می‌سپارد که:
(۱) دوره‌های ویرایش ۱، ۲، ۳، و ۴ را دیده باشند و نمره‌ی آزمون هر دوره‌ی آن‌ها بیش از ۱۸ باشد.
(۲) دوره ی «ویرایش تکمیلی» را با نمره ی بالای ۱۸ بگذرانند. (دوره ی «ویرایش تکمیلی» دوره‌ای است که دانش‌آموختگان در آن، مطالبی افزون بر مطالب ۴ دوره ی پیش را فرا می‌گیرند.)
(۳) در «آزمون به‌کارگیری» پذیرفته شوند. («آزمون به‌کارگیری» یک یا چند صفحه متن است که دانش‌آموختگان باید آن را درست ویرایش کنند تا به مرحله ی «انجام کار آزمایشی» بروند.
(۴) در مرحله ی «انجام کار آزمایشی» پذیرفته شوند. («کار آزمایشی» یک متن کامل است که دانش‌آموختگان با ویرایش درست آن، نشان می‌دهند که می‌توانند به مرحله‌ی «دوره ی کارآموزی» بروند.)
(۵) دوره ی «کارآموزی» را بگذرانند و کارهای این دوره را بدون غلط یا با کمترین غلط انجام دهند. («دوره ی کارآموزی» دوره‌ای است که دانش‌آموختگان بدون پرداخت یا دریافت وجه، یک یا چند کار کامل را زیر نظر استاد ویرایش می‌کنند تا ویرایش را به‌صورت عملی بیاموزند و در آن مهارت به‌دست آورند.)
درصورت درخواست سازمان‌ها و نهاد‌ها برای معرفی ویراستار، تنها دانش‌آموختگانی به آن‌ها معرفی می‌شوند که این مراحل را با موفقیت بگذرانند.

راه‌های تماس با ما

نشانی رایانامه: ketab40@gmail. com
شماره¬‌ی تماس: ۰۲۱۷۷۳۱۳۴۷۱ و ۶۶ ۲۱ ۶۶۶ ۰۹۱۹